Hemsida till ditt företag


Jag hjälper dig att konkretisera dina idéer och visioner och skapa en hemsida som gör precis det du vill för ditt företag – oavsett om du befinner dig i uppstartsfasen eller är redo att växla upp. Tillsammans skapar vi en hemsida helt anpassad efter dina behov, oavsett om det handlar om en enkel och informativ hemsida eller en som genererar leads och driver försäljning helt på automatik.

Starta

En mallbaserad hemsida för det nystartade företaget eller för dig som bara behöver en enklare hemsida.

I ett Starta-projekt utgår vi från en färdig designmall som redan är optimerad för att konvertera besökare till kunder. I designmallen anpassas upp till fem undersidor (t ex Om mig, Tjänster, Portfolio, Kontakt och Länkar) efter din grafiska profil och ditt innehåll. Vid veckans slut har du en lanseringsklar hemsida! 

Detta projekt är perfekt för dig som:
Allt detta ingår (fäll ut för att läsa mer):
  • Anpassning av en designmall efter din grafiska profil (Aqua eller Flowy)
  • Anpassning av upp till fem undersidor (exklusive startsida och integritetspolicy)
  • Koppling av e-postmarknadsföring,
  • Facebook-pixel och Instagram-flöde
  • Anpassning av upp till två kontaktformulär
  • Informativ cookie-banner
  • Enkla steg-för-steg guider för alla förberedelser
  • Support via e-post under förberedelsefasen
  • Löpande kommunikation under projektet
  • Önskade revideringar under vårt överlämningsmöte
  • Utbildningsvideor för hur du själv arbetar med din hemsida
  • 14 dagars fri e-postsupport efter överlämning

Plattform: WordPress eller Webbas (jag hjälper dig att välja)

Investering: 18 000 kr + moms

Tid: ca 1 vecka

Växa

En skräddarsydd hemsida för det växande företaget eller för dig som önskar större frihet i utformningen.

I ett Växa-projekt har du stor flexibilitet när det kommer till önskemål om design och struktur på hemsidan. Du får dessutom min strategiska hjälp under en gemensam workshop, så att du vet precis vilket innehåll som behöver tas fram för att hemsidan ska jobba för dig på bästa sätt. 

Detta projekt är perfekt för dig som:
Allt detta ingår (fäll ut för att läsa mer):
  • Skräddarsydd design
  • Skisser av startsidan i dator och mobil
  • Startsida + upp till 5 st undersidor
  • Enkel bloggfunktionalitet
  • Anpassad 404-sida
  • Kontaktformulär
  • Informativ cookie-banner
  • Verktyg för enkel administration av hemsidan
  • Opt-in för nyhetsbrev
  • Basic on-page SEO
  • Koppling till Google Analytics
  • Installation av Facebook-pixel
  • Inbäddning av bokningskalender via Calendly
  • Prestandatester och optimering
  • Workshop för strategi och innehåll
  • Tydlig process och arbetsfördelning
  • Löpande kommunikation under projektet
  • Önskade revideringar i två omgångar
  • Utbildning och överlämning (spelas in)
  • 30 dagars fri e-postsupport efter överlämning

Plattform: WordPress eller Webbas (jag hjälper dig att välja)

Investering: 36 000 kr + moms

Tid: ca 3 veckor

Satsa

En professionell hemsida för dig som är redo att satsa och vill generera leads och försäljningar helt på automatik.

I ett Satsa-projekt går vi all in och bygger en hemsida som blir din allra bästa medarbetare! Här har du stor flexibilitet när det kommer till önskemål om design, struktur och funktionalitet. Hela projektet skräddarsys efter dina behov och utöver hjälp med själva hemsidan får du även strategisk och teknisk hjälp att ta fram en lead magnet/freebie som kan levereras automatiskt till dina potentiella kunder. I detta projekt har du även möjlighet att komplettera med funktionalitet för försäljning av kurser, medlemskap och/eller digitala produkter. The sky is the limit!

Detta projekt är perfekt för dig som:
Allt detta ingår (fäll ut för att läsa mer):
  • Skräddarsydd design
  • Skisser av startsida + valfri undersida i dator och mobil
  • Startsida + upp till 8 st undersidor
  • Enkel bloggfunktionalitet
  • Anpassad 404-sida
  • Kontaktformulär
  • Informativ cookie-banner
  • Verktyg för enkel administration av hemsidan
  • Opt-in för nyhetsbrev + setup av freebie-leverans
  • Basic on-page SEO
  • Koppling till Google Analytics
  • Installation av Facebook-pixel
  • Inbäddning av bokningskalender via Calendly
  • Prestandatester och optimering
  • Workshop för strategi och innehåll
  • Workshop för freebie och säljande uppföljningssekvens
  • Tydlig process och arbetsfördelning
  • Löpande kommunikation under projektet
  • Önskade revideringar i två omgångar
  • Utbildning och överlämning (spelas in)
  • 30 dagars fri e-postsupport efter överlämning

Plattform: WordPress, Webbas eller Kajabi (jag hjälper dig att välja)

Investering: från 52 000 kr + moms (beroende på plattform och funktionalitet)

Tid: ca 3-5 veckor

Populära tillval

För dig som vill automatisera din försäljning av fysiska eller digitala produkter.

Allt som ingår i ditt valda paket plus:

  • Design av kategorisida, produktsida, sökresultat, varukorg och kassa
  • Uppsättning av tre produkter
  • Hjälp med val av betalmetoder och konfiguration
  • Konfiguration av fraktalterantiv
  • Anpassning av orderbekräftelser

Från: + 12 000 kr

För dig med tjänsteföretag som vill kunna ta emot bokningar direkt via hemsidan (ett alternativ till Calendly, utifall att den lösningen inte räcker).

  • Kalender för tidsbokning av tjänster
  • Koppling mot system för digitala möten
  • Koppling mot företagets kalender
  • Anpassning av bokningsbekräftelser
  • Koppling av betallösning

Från: + 6000 kr

För dig som har kopplingar till externa system som sätter kakor och samlar in data om användaren (t ex Facebook och Google). 

Från: + 3000 kr (beroende på hemsidans funktionalitet)

För dig som vill ha mer utrymme att fokusera på hemsidans visuella formgivning.

Pris: + 1500 kr/sida

För dig som inte har en komplett grafisk profil för ditt företag.

Pris: + 3000 kr

För dig som inte vill skriva texter själv utan önskar hjälp med detta, eventuellt i kombination med en sökordsanalys + SEO-optimering. Här tar vi hjälp av en av mina duktiga branchkollegor.

Pris: Enligt offert från extern partner

För dig som inte har några bra bilder och önskar hjälp med att göra ett urval från olika bildbanker.

Från: + 3000 kr

Svårt att välja och lite lätt överväldigande?

Det är helt normalt och absolut ingen fara! Du behöver inte vara ett proffs på hemsidor och förstå alla termer på den här sidan för att kunna jobba med mig. Under vårt första möte hjälper jag dig att identifiera vilka behov ditt företag har så att vi kan sätta ihop ett förslag som är perfekt för just dig och ditt företag. 

Så här går det till

1. Första mötet

Vi möts digitalt för att diskutera ditt företags behov, målgrupp, hemsidans syfte och dina förväntningar. Efter mötet tar jag fram ett skräddarsytt lösningsförslag innehållande en teknisk specifikation och en offert.

2. Dina förberedelser

När offerten är signerad är det dags för dig att genomföra de förberedande uppgifterna. Exakt vad du ska göra beror på vilket paket du har valt, men det handlar generellt om att ta fram hemsidans innehåll och ge mig den information jag behöver för att kunna påbörja projektet. Här får du tydliga instruktioner, stöttande guider och checklistor till din hjälp så att arbetet flyter på så smidigt som bara möjligt. Och jag finns självklart tillgänglig om du har frågor! 

3. Design och implementation

Nu drar projektet igång på riktigt! Utifrån strategin vi har tagit fram, företagets visuella identitet och det innehåll du har förberett designar och bygger jag din nya hemsida. Om du har valt ett paket där det ingår en skissfas får du först se och ge feedback på designskisserna innan byggnationen drar igång. I slutet av bygget får du möjlighet att komma med sista önskemål om justeringar på den färdiga hemsidan.

4. Utbildning och överlämning

När hemsidan är helt färdig och godkänd så är det dags för din utbildning, så att du får den kunskap du behöver för att själv kunna administrera hemsidan framöver (om du vill). Beroende på vilket paket du har valt får du antingen tillgång till ett antal utbildningsvideor eller så får du en live utbildning som spelas in och kan ses i efterhand.

5. Lansering

Nu är den stora dagen äntligen här! Allt du behöver göra är att luta dig tillbaka och njuta av se din nya hemsida gå live medan jag sköter allt det tekniska! 

Hemsidor jag har byggt

Vanliga frågor

Ja, oavsett vilken plattform du väljer så kommer du att på egen hand kunna göra ändringar på din hemsida framöver. 

Jag bygger en så kallad responsiv hemsida som anpassar sig efter skärmens storlek, oavsett om det gäller dator, surfplatta eller mobil. Jag fokuserar alltid på att hemsidan ska vara användarvänlig på mobil då majoriteten av trafiken kommer in den vägen.

Vi bestämmer tillsammans vem som ansvarar för framtagande av texter och bilder. Oftast är detta något som kunden själv gör med hjälp av mina guider, men jag har också ett fint partnernätverk med duktiga copywriters och fotografer som vi kan nyttja. 

Oavsett vilket paket du väljer så är det fullt möjligt att utveckla din hemsida med ny funktionalitet i framtiden. Under vårt första möte kommer vi att diskutera både vilka planer du har just nu och vilka planer du har för framtiden, så att jag kan hjälpa dig att skapa en hemsida som du med lätthet kan växa i framöver. 

Absolut! Om du har en WordPress-hemsida så erbjuder jag olika paket för underhåll och support så att du kan fokusera på företagets kärnverksamhet (läs mer här). Om du har en annan typ av hemsida så går det också att anlita mig för att göra ändringar vid behov.

När offerten är signerad så skickar jag en förskottsfaktura på 50 procent av beloppet. Fakturan ska betalas 30 dagar efter dess utfärdandedatum, dock senast dagen innan projektet påbörjas. De sista 50 procenten faktureras i samband med att dina nya hemsida överlämnas.

Anlita mig för att bygga din nya hemsida